Wydarzenia cykliczne

nagroda

Kieleckie Centrum Kultury otrzymało dnia 4.02.2013 nagrodę "NAGRODA MIASTA KIELCE za 2012 r."

Nagrodę wręczył Prezydent Miasta Kielce Wojciech Lubawski i Przewodniczący Rady Miasta Kielce Tomasz Bogucki.

Jesteśmy z tej nagrody bardzo dumni!

Uwaga
Kalendarz wydarzeń help
Flat View
Rok
Widok miesiąca
Miesiąc
Weekly View
Tydzień
Daily View
Dzisiaj
Search
Szukaj
FIRMAMENT FESTIVAL - KIELCE 2017
Piątek, 15. grudzień 2017

FIRMAMENT FESTIVAL KIELCE 2017

ff2017 poster Organizatorzy: Fundacja Kultury Wici i Kieleckie Centrum Kultury, oraz Gospodarz festiwalu Miasto Kielce zapraszają 15 i 16 grudnia 2017 r. na 16. edycję festiwalu Firmament. Od 2001 roku pod hasłem nowa muzyka nowe media nieustannie poszukujemy świeżych inspiracji dla odbiorców kultury współczesnej. Kameralna atmosfera, otwarta publiczność i wyjątkowi Artyści sprawiają, że warto w ten grudniowy weekend zasiąść na festiwalowej widowni.

Tegoroczna edycja zapowiada się bowiem bardzo interesująco. Trudno rozpisywać się o muzyce ale na pewno nie zabraknie emocji, indywidualności, nastroju i improwizacji.   Piątkowy koncert rozpocznie o g. 18.00 duet Mirt + Ter. Od lat wspólnie tworzą za pomocą wyobraźni i modularnych syntezatorów analogowych. Intuicyjnie odkrywają w muzycznej przestrzeni nowe drogi zapraszając słuchaczy do wspólnej przygody w analogowej dżungli.

Po przerwie przy fortepianie zasiądzie Sławek Jaskułke - pianista jazzowy, improwizator, kompozytor, a także wykładowca Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jego solowa twórczość to swoista kontemplacja natury, pełna przestrzeni i improwizacji.  Sobotni wieczór otworzy muzycznie Piotr Dąbrowski – aka PTR1 – płocki muzyk, producent, realizator dźwięku. Skoncentrowany na eksploracji możliwości, jakie daje syntezator modularny, eksperymentuje z technikami dubowymi w stylistykach od ambientu i downtempo, do techno.

W drugiej części usłyszymy koncert Piotra Orzechowskiego, kryjącego się pod pseudonimem Pianohooligan. Niepokorny pianista, improwizator, kompozytor. Absolwent Berklee College of Music. Laureat wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Jego twórczość, stanowiąca syntezę gatunków, wymyka się prostym klasyfikacjom i nie daje zaszufladkować.

 

PROGRAM

15 grudnia 2017 r., g. 18:00 /piątek/

MIRT+TER

SŁAWEK JASKUŁKE

 

16 grudnia 2017 r., g. 18:00 /sobota/

PIOTR DĄBROWSKI PIANOHOOLIGAN

 

Scena kameralna

Kieleckie Centrum Kultury pl. Stanisława Moniuszki 2b, Kielce

Wstęp wolny! Bezpłatne zaproszenia do odebrania w kasie KCK od 4 grudnia 2017 r.

ZAPRASZAMY.

WIĘCEJ INFORMACJI

http://www.firmament.wici.info

https://www.facebook.com/FirmamentFestival

Organizatorzy: Fundacja Kultury Wici i Kieleckie Centrum Kultury  

Patronat Honorowy: Prezydent Miasta Kielce

Patronat Medialny: TVP Kielce, Radio Kielce, mooza.pl, El-Stacja, koncertomania.pl, Wici.Info  

Partnerzy organizacyjni: Baza Zbożowa, Bike Cafe, Kilo Mąki, Ale Szama


IDEA

Impreza corocznie rozświetla się szyldem "nowej muzyki, nowych mediów" i przede wszystkim oryginalnych wykonawców, których na próżno szukać w popularnych stacjach radiowych. Firmament nigdy nie był festiwalem koronującym powszechnie uznane gwiazdy i piosenki zasłyszane już wcześniej. Ideą Fundacji Kultury Wici, organizatorów przedsięwzięcia, jest nieustanne poszukiwanie świeżych inspiracji dla odbiorców kultury. Inspiracji nie tylko muzycznych, ale wizualnych – imprezie towarzyszą wystawy i prezentacje. Fundacja ma ambicje zwiększyć zasięg festiwalu, dlatego też zaprasza na niego widzów spoza Kielc i wykonawców zza polskiej granicy.

 

HISTORIA

Jako duchowy spadkobierca ogólnopolskiego „Moogowiska" odbywającego się w Kielcach w latach 80', Firmament wystartował jednodniowym koncertem kilku wykonawców w legendarnych już kieleckich klubach: Karczma i Wagon w październiku roku 2002.

Od tamtej pory na scenie Firmamentu pojawili się m. in.: Fisz Emade Tworzywo, Jacaszek, Kinior, Letko, Me Myself and I, Miss God, Emiter, Fismoll, Rubber Dots, Rafcox, Purgist, Rez Epo, Moscow Grooves Institute, Tie Break, Backspace, Sinusoidal, PolpoMotel, Rysy, Jan Pieniążek, Rebeka, Kamp, Grzegorz Bojanek, Oszibarack, J=J, The Quiet Killers, Makaruk i „Erotyki Ludowe", Skubas, Long Arm vs Ruslan Gadzhimuradov, Sinusoidal, Niechęć, Automatik i wielu innych.

 

KARMA

Tradycyjnie w czasie festiwalu prowadzimy zbiórkę smakołyków dla bezdomnych psów i kotów. Wymieniamy karmę w fabrycznych opakowaniach (torby, saszetki, konserwy) na specjalne ekskluzywne zaproszenia na festiwal. Zbiórka prowadzona będzie również w czasie festiwalowych koncertów w dniach 15-16 grudnia w Kieleckim Centrum Kultury, a przed świętami karma trafi do schroniska w Nowinach pod Kielcami. W zeszłym roku dzięki Wam do schroniska trafiło ponad 100 kg smakołyków! Zabierzcie ze sobą choćby symbol. Psiaki i koty czekają.

 

INFORMACJE O ARTYSTACH

Mirt + Ter

czyli Tomek Mirt i Magda Ter. Od lat wspólnie tworzą za pomocą wyobraźni i modularnych syntezatorów analogowych. Intuicyjnie odkrywają w muzycznej przestrzeni nowe drogi zapraszając słuchaczy do wspólnej przygody.

mitr ter ff2017 Mirt i Ter zupełnie przypadkowo odnaleźli pod stertą bananowych liści w Laosie rdzeń statku matki, artefakt zapomnianej cywilizacji. Rdzeń najprawdopodobniej zawiera moduł komunikacji psionicznej i element potężnego akumulatora orgonu. Nie wiadomo, czy cywilizacja, której przedstawiciele podróżowali statkiem nadal istnieje, ale niebezpodstawne są podejrzenia, że rdzeń mógłby posłużyć do kontaktu. Jakkolwiek kusząca wydaje się wizja kontaktu z obcą cywilizacją, to trzeba sobie uświadomić, że należałoby przekazać jej jakieś mądre i pouczające przesłanie. Jako, że nie jesteśmy w stanie jako ludzkość tego zrobić to skupmy się, na ubocznych efektach działania artefaktu. W trakcie pracy generuje on pewną ilość ciepła, światła, a amplifikowany generuje również przypadkowe dźwięki podczas chaotycznego tworzenia połączeń na panelu komunikatora, dodatkowo zachodzi podejrzenie, że niekompletny akumulator orgonu, mimo uszkodzeń, generuje pewne ilości energii.  To wszystko wydaje się sensowną rekompensatą za bezsensowne próby kontaktu z obcymi cywilizacjami… przynajmniej póki Mirt i Ter nie zepsują do reszty rdzenia lub jakaś cywilizacja nie zinterpretuje błędnie bezsensownych komunikatów wysyłanych w kosmos.

 

Sławek Jaskułke

slawek jaskulke ff2017 Pianista jazzowy, improwizator, kompozytor muzyki fortepianowej, orkiestrowej, teatralnej i filmowej. Wykładowca Katedry Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Ma za sobą występy na największych scenach muzycznych i festiwalach jazzowych, m.in.: Berlin Jazz Fest, North Sea Jazz Festival, Red Sea Jazz Festival, Symphony Hall w Chicago, Carnegie Hall w Nowym Jorku, czy International Performing Arts Center w Moskwie. W lipcu 2012 roku z recitalem solowym wystąpił w Ogrodach Luksemburskich w Paryżu w ramach Festiwalu „Chopin w Ogrodach Luksemburskich".

W 2006 roku reprezentował Polskę na festiwalu Music Beyond Borders w Hong Kongu, co zaowocowało wydaniem solowej płyty “Jaskułke – Hong Kong". Album w magazynie Jazz Forum otrzymał najwyższą notę – pięciu gwiazdek.

Twórca projektu “Chopin na pięć fortepianów" prezentowanego premierowo na EXPO 2010 w Shanghaju oraz scenie Forbidden City Concert Hall w Pekinie i Nanyang Academy of Fine Arts w Singapurze. Specjalny cykl koncertów miał miejsce podczas spotkań w ramach Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej dla Ministerstw: Spraw Zagranicznych, Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwa Zdrowia.

 

Piotr Dąbrowski – aka PTR1

piotr dabrowski ff2017 Płocki muzyk, producent, realizator dźwięku, fascynat technologii w służbie tworzenia muzyki. Obecnie skupia się na eksploracji możliwości, jakie daje syntezator modularny, zajmuje się field recordingiem i eksperymentuje z technikami dubowymi w stylistykach od ambientu i downtempo po głębsze i wolniejsze odmiany techno. Ma na koncie współpracę z artystami i wydawnictwami z m.in. Polski, USA i Kanady. Od lat występuje na żywo, dotychczas dzielił scenę z takimi artystami jak m.in. Biosphere, Loscil czy Mount Kimbie, uczestniczył w festiwalach i wydarzeniach muzycznych w Polsce i Czechach.

Wspólnie z Markiem Kamińskim tworzy duet Echolette, związany jest także z kolektywem artystów skupionych wokół labelu N_Coded Records. Od 2016 roku jest kuratorem cyklu koncertowego poświęconego muzyce elektronicznej i eksperymentalnej „Sygnał/Szum" organizowanego głównie w Muzeum Mazowieckim w Płocku. Prowadzi również audycję pod tym samym tytułem w radiomixx.pl

 

Pianohooligan

pianohooligan ff2017 Piotr Orzechowski. Rocznik 1990. Pianista, improwizator, kompozytor. Absolwent Berklee College of Music. Laureat wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, okrzyknięty przez krytykę „najbardziej kreatywnym i bezkompromisowym artystą młodego polskiego jazzu". Po głośnym zwycięstwie na szwajcarskim Montreux Jazz Solo Piano Competition 2011 występuje na całym świecie, a każda jego płyta staje się wydarzeniem. Jego twórczość, stanowiąca syntezę gatunków, wymyka się prostym klasyfikacjom i nie daje zaszufladkować.

Artysta porusza się z powodzeniem na gruncie muzyki klasycznej i improwizowanej, nierzadko zacierając ich granice. Tak było w przypadku okrzykniętego sensacją fonograficzną debiutu płytowego pt. Experiment: Penderecki (Decca/Universal, 2012), będącego próbą znalezienia rdzenia stylu Krzysztofa Pendereckiego poprzez przełożenie warstwy orkiestrowej jego utworów na fortepian. Podobnie i drugi album solowy pt. 15 Studies for the Oberek (Decca/Universal, 2014), twórczo analizujący poszczególne elementy polskiego tańca – oberka, został rozpięty stylistycznie między gatunkami: muzyką ludową, współczesną i jazzem.

Jako lider formacji High Definition Quartet artysta poszerza koncepcję wykonawczą zespołu jazzowego, co znajduje potwierdzenie w kolejnych szeroko nagradzanych albumach: debiutanckiej płycie pt. Hopasa (EmArcy Records/Universal, 2013) z własnymi kompozycjami, czy drugim, będącym autorską aranżacją muzyki Witolda Lutosławskiego, krążku pt. Bukoliki (ForTune, 2015), który niedługo po premierze znalazł się na prestiżowej liście najlepszych polskich płyt wszechczasów magazynu Jazz Forum.

Oprócz działalności solowej jako pianista jazzowy, Piotr Orzechowski występuje jako solista w repertuarze klasycznym z wiodącymi polskimi orkiestrami, m.in. Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, czy Orkiestrą Kameralną AUKSO. Wraz z Marcinem Maseckim z towarzyszeniem Capelli Cracoviensis wydał album pt. Bach Rewrite (Decca/Universal, 2013) z koncertami klawesynowymi J.S. Bacha wykonanymi na pianinie elektroakustycznym Rhodesa.

Współpracował z gigantami muzyki współczesnej, jak Philip Glass, Steve Reich, czy Krzysztof Penderecki. Występował z wybitnymi postaciami światowego jazzu, takimi jak Randy Brecker, Avishai Cohen, Victor Mendoza, czy Michał Urbaniak. Ma na swoim koncie projekty z innymi wielkimi osobowościami świata muzyki jak, m.in.: Adrian Utley z Portishead, Agata Zubel, Carlos Zíngaro, Skalpel, Jacek Kochan, William Basinski, Fennesz, czy Krzysztof Knittel.

 

Wróć

JEvents v2.0.11 Stable   Copyright © 2006-2011